Blue Flower

Balls 'N' Brains is een doelgroep programma. Het is gericht op jonge mensen en het gaat over make-up en haarverzorgingsmiddelen voor de Metro-Seksuele man. Koppie koppie!Het gaat over sport en fitness en over kleding. Schoenen!!! Op een totaal onbeschaamde manier wordt er gefocust op het lichamelijke en het uiterlijk. Dit programma is de televisie vorm van FHM (For Him Magazine) èn Playboy Magazine. De toon is oppervlakkig en nergens wordt dieper op in gegaan dan wat een blonde presentatrice of presentator kan onthouden. Een zinnetje tekst dus. Er wordt op uitdagende wijze gecoquetteerd met heteroseksualiteit terwijl iedereen ziet dat het niet waar is. Net als bij voornoemde tijdschriften is het allemaal gemankeerd. Het is niet ècht.

 

Schaamteloze televisie die er alleen maar is om zo veel mogelijk bijna blote lichamen te tonen. Even een selfieFitnessende lijven, maar dan wel zonder zweet, maar toch na de training gezamenlijk onder de douche, want dat is een Photo-Opportunity. De ondertitel van het programma zou hebben kunnen zijn: "alles wat mannen boeit!"

Mensen die er (al) goed uitzien kunnen worden gefilmd als zij met hun workout bezig zijn. De muziek tijdens de training is rock-achtig en up-tempo. Niet veel gezongen teksten, het moet niet te filosofisch worden. De beelden worden snel gemonteerd, gelijk aan de muziek. Er wordt veel soft-focus gefilmd als er buitenopnames in de natuur zijn. Veel nieuwe zwemmode en duikende lijven, steeds met natte lijven onder de douche nà het zwemmen. Er is altijd een moment voor de zwemmode van het vòlgende seizoen! Er moet op worden gelet dat het niet verkeerd is om met veel te dure duikspullen of onderwater-camera's te leuren. Leuk zijn de weekend tripjes naar exotische duik-oorden. Hoe duurder hoe beter! In de studio is alles geënscèneerd en goed uitgelicht. Er ligt niets per ongeluk in de weg en alles is stijlvol. Alles gearrangeerd en gerangschikt. Steeds moet er voor worden gezorgd dat alleen de juiste stijl-iconen pontificaal in beeld worden gebracht. De juiste auto, de juiste kledinglijn. 

Kijk eens naar mijn zwembroekHet is niet erg als de in beeld gebrachte mensen het geestelijke niveau van een 'Kelly' hebben of niet verder komen dan wat een blonde wielrenner denkt tijdens de Tour de France. Geen geestelijke hoogvliegers, rechtenstudie is voldoende. Alleen mooie mensen worden in beeld gebracht, goed uitziende sporters mogen komen opdraven voor hun Vijf Minuten Workout en dan alleen om het lichaam te tonen en niet voor hun diepere geestelijke inzichten.

Dit programma is als concept te koop voor het volgende tv-seizoen, het kan lopen zowel in de winter als in de zomer. Het is niet seizoensgebonden omdat er toch op dure locaties wordt gefilmd. 

Een leuke gimmick zou zijn om de presentator na een aantal afleveringen in te wisselen voor een nieuwe, eentje die jonger is en zijn haar nog beter heeft zitten. Slijl-iconen zijn inwisselbaar en aan veroudering onderhevig.

Een typo gevonden? Selecteer het a.u.b. en toets Ctrl + Enter
The Disqus commenting system can not load because no shortcode value has been entered into the plugin parameters.